fredag 24 april 2015

Mot slutet! av april :)

April månad går mot sitt slut och jag är glad att våren riktigt visade sig ett par dager, men lika leden att den tyvärr försvann igen. Jag är kräsen jag vet, men jag saknar den riktiga värmen, utan kalla vindar....:)

Veckan har gått fortare än än vanligt och jag hinner verkligen inte med tiden, fredag igen :)Men jag är ändå glad att vi går mot varmare tider... Veckan har varit varierande, måndagen började med att mitt härliga arbetslag åkte till Hultsfreds simhall med nästan 60 elever, kunde ha gått hur som helst men gick så klatt helt kanon med helt fantastiska elever :) Sedan har det vart allt från förstelärar träff på stadshuset till att skriva instruerande texter med eleverna :)

En annan lte rolig grej är ju att när jag var i Thailand blev jag kallad till att ta emot  hedersgåva för att jag varit anställd i 25 år och samtidigt äta en 3-rätters på restaurangskolan :) Det är ju bara det att jag började timvikariera 1983 i Vimmerby kommun och de flesta andra kommuner räknar därifrån. Det var inte så lätt att få fast på den tiden så jag jobbade rätt länge som timvikarie.Jag fick inte fast tjänst förrän 1988. Så jag känner att jag jobbat bra längre än 25 år i kommunen alla fall, men visst jag får  väl ändå vara glad att man fått en rekvisition på 3100 kr och en blomstercheck på 100 kr, vilket jag var och hämtade ut på kommunen i veckan :) Och så detta fina diplom förstås :)

Här hemma håller vi på att byta ut lite möbler, det är verkligen på tiden så det första var att byta ut våra sängar :) Dick tycket vi skulle slå på stort och köpa ställbara sängar. Vi är så nöjda men nu måste resten i sovrummet bytas ut så imorgon bär det av till Ikea :)
Här är några som verkligen provar våra nya sängar och den lille testar alla vrår och skrymslen, men de de gav båda ett klart godkännande :)

Kram till er alla!
Ha en toppenhelg!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...