lördag 11 april 2015

Våren i antågande!

Våren har så sakta anlänt och det gör mig glad långt in i själen...:) Kanske den stora nackdelen med dessa Thailandsresor är att jag verkligen hatar kyla och hatar att frysa...:( Jag går och spänner mig hela tiden och det gör att min axel har börjar värka igen och det är inte roligt... Så när det kommer lite värme blir jag glad...

Livet är till för att njuta har jag lärt mig och jag försöker ta alla tillfällen jag kan till det... I torsdags blev det ett Timo besök igen. Jag följde med Elina för att hämta honom på förskolan. Den lilla gullungen förgyller verkligen vår tid, en så söt lite charmknutte som värmer mormors själ och hjärta...
När vi kom hem från förskolan blev det ett härligt bad med den här lilla glada ungen..

Mitt påsklov börjar lida mot sitt slut, men jag har haft det så lugnt och skönt och njutit...så jag ska väl vara redo för ett par månaders jobb innan sommarlovet börjar :) I fredags hade jag en sådan där skön plockardag och styrde och ställde med allt möjligt... Och en av sakerna var att jag städade balkongerna och ställde ut trädgårdsmöblerna. Sedan blev det premiär för ett glas vin på balkongen innan Anders o Mia anlände för att ta med mig till Bambugården i Hultsfred för lite god asiatisk mat :)

Dagen till ära har varit rätt varm, men tyvärr ville inte solen riktigt ta sig fram ur molnen. Vi tog i alla fall vår första tur ut till bryggan och hade en skön eftermiddag med god sallad och fika. Jag passade också på att kratta upp och göra lite fint. Längtar till den "riktiga" vårvärmen kommer så vi kan åka ut och ligga och lata oss på bryggan :)
 Ja här ligger han medan jag krattar och gör fint :)

Som sagt sköna lata dagar går mot sitt slut. 

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...