måndag 6 april 2015

Mysig påskhelg med de finaste!

En intensiv men helt underbar påskhelg är till ända...:) Det har inte varit helt lätt att komma tillbaka till Sverige, kontrasterna är allt för stora och för utomstående kan det tyckas konstigt, men så har det i alla fall varit för mig. Men helgen då jag har fått umgås med mina fina vänner och min underbara familj har gjort att jag sakta börjar hitta tillbaka. Vädret idag då jag suttit ute i solen (med dunjacka :) har också gjort sitt...

Helgen har varit otroligt intensiv, men det har varit så roligt att träffa alla :) På långfredagen hade jag min kära familj här på påsklunch, så hela torsdagskvällen och fredagsmorgonen stod jag i köket... Elina skulle jobba på eftermiddagen så därav blev det lite intensivt där på förmiddagen... På kvällen var vi med Johanna o Nicke hos Per o Annika, Nickes föräldrar och åt goda pajer och hade det trevligt...:)


Mys med moster :)

I lördags var det påskafton och det innebar ännu en heldag i köket för då var det dags att förbereda tre rätters till våra vänner som kom på kvällen. Det var himla roligt att träffa alla igen och vi hade en väldans trevlig kväll och alla var så nöjda med maten som till förrätt var räkcocktail med vårprimörer, till varmrätt serverades det helstekt oxfilé, med sparris och rödbetor, lyxpotatismos med rödvinssås och till efterrätt kaffe, likör och en påsktårta...:)

Det har som sagt varit många timmar i köket och mycket jobb, men det har det varit värt flera gånger om. Sedan var det ju ett tag sedan sen jag stod och ansträngde mig i köket, så det var faktiskt himla roligt, extra roligt också att de verkligen gillade maten och allt blev så lyckat...:)

Idag så har äntligen solen tittat fram och det har heller inte varit så kallt, så annandag påsk i stugan hos mor och Leif har visat sin bästa sida...:) Vi åt påskmat inne men vi kunde faktiskt sitta ute och fika, så mysigt. Detta var sista gången på rätt länge som vi träffas alla, för nu ska Johanna ge sig iväg till New York ett par månader.... Jag är så glad för hennes skull, för att åka och ta dansklasser i NY har länge varit hennes dröm... Good luck my dear daughter..


Denna underbara påskhelg är som sagt till ända, men så mysigt det har varit. Lyckan är att få umgås med sina nära och kära och ha dem i sin närhet....
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...