måndag 27 april 2015

Ikeabesök!

I lördags begav vi oss till Linköping. Egentligen så skulle vi ha Timo medan Elina o Tommy skulle till Linköping och handla lite till bebis, men då kom ju jag på att vi är i stort behov av ett Ikeabesök nu när vi  inhandlat ny säng :) Så sagt och gjort vi hängde med, men vi hade ju lovat att ha Timo så vi hämtade upp honom så åkte han i vår bil. Det vill jag lova att det blir underhållning till 100 %, herre gud vad han håller låda, pratar och sjunger hela tiden. Jag tror ungen kan säga varenda ord. Han har ett otroligt ordförråd, på dagis hade de sagt att han pratar mer än vissa 3-åringar som de har :) Det är i alla fall så himla roligt och på köpet är han ju nästan alltid glad.
Nu är vi på g att åka :)
Väl framme så blev det Ikanohuset först, där jag hittade mig en beige vårkappa det första jag gjorde, precis vad jag letade efter :) Sedan blev det mest lite bebiskläder. Vi åt lunch innan vi gick in på Ikea och man vet aldrig hur det blir att äta på restaurang med en 1,5-åring :) Det gick allt rätt bra förutom en och en annan majs i luften och hade jag inte hållit i porslinstallriken hade den åkt i golvet :)

Timo är för övrigt otrolig förtjust i ballongen, och faktiskt bland de få ord han säger något annat om, "backe". Så när han fick syn på flera barn som hade backe kunde han inte släppa det så fick fick leta upp butiken som denna dag delade ut ballonger till barn, tack Lindex :)

Väl på Ikea hade han somnat den lille gullungen så då var det lite lugnare :) Vi hittade alla fall lite smått och gott som alltid på Ikea, men viktigast var ju alla fall sängborden och byrån som passar till vår nya säng :) Nästa runda får vi ta med kärra för vi behöver även en ny bokhylla och en garderob i svart...

Söndagen ägnade jag mest åt till att sitta och bedöma faktatexter, något de skrev när jag var iväg och som kom att ligga på mitt bord att bedöma. Nu ska de bara in i Infomentor också :) Och lagom när det är klart är våra instruerande texter klara så då är det bara att börja om från början... Tur man vet vad man ska göra på sin fritid.

Önskar er alla en finfin vecka!
Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...