onsdag 30 oktober 2013

HÖSTLOV!

Hello, nu har jag äntligen ett par dagar ledigt, HÖSTLOV faktiskt, 2 dagar eller jag tog faktiskt en halv kompdag idag också:) Först var vi på en föreläsning om entreprenöriellt lärande, en föreläsare som heter Jonaz Björk som jag redan lyssnat på en gång tidigare i Stockholm, när jag och ett par kollegor var på en 2 dagars kurs om just entreprenöriellt lärande. Vi har också delgivit en hel del av det han pratade om för våra kollegor så mycket var repetition, men alltid bra att höra igen t.ex. Vad kan man ha ett gem till? Vuxna kommer kanske på 5-10 saker, medan barn bara flödar av ideér:) Eller, om du fick ett par extraögon, var skulle du då sätta dem? Ja i nacken  eller i händerna är ju det första man tänker på, men barn tänker ett steg längre, i syrrans rum eller på månen ;) :) De behöver ju inte vara på samma ställe :) Synd bara att kreativiteten sjunker för varje år som går, så där har vi lärare en oerhört viktig roll...

Efter föreläsningen tog jag som sagt komp och jag var och åt med Ann på Roya,l och sedan blev det lite ärenden på stan. Efter det hann jag med lite plock hemma och faktiskt också en löparrunda på spåret:) Jag är så nöjd att jag kan springa med mitt ostabila knä och jag har faktiskt sprungit några gånger nu och det känns så bra, förutom flåset förstås :)

Imorgon måste jag ta tag i hemmet, något som jag verkligen inte prioriterar längre, men nu ett MÅSTE... Jag tänkte putsa lite fönster innan frosten kommer och så får dammsugaren jobba lite :) Torsdagskvällen är ju för övrigt helig, min ridkväll som jag alltid ser fram emot :) På fredag blir det nog höstmarken på ALV med dotter och barnbarn ♥....

Kramar till er trogna bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...