söndag 28 april 2013

Sköna helg!

Och så var det söndagskväll igen. Dessa sköna och behövda helger går alldeles för fort.... Men denna helg har varit lite speciell, då jag har varit iväg på ett hemligt uppdrag kan man väl säga hihi... Den som lever få se:):)

I fredags följde jag i alla fall med Elina och Tommy till Stockholm för en kort visit hos dottern. Men lördagen tillbringade jag för mig själv,☺... medan döttrar med sambos var på Skansen, bio och restaurangbesök.... Framåt eftermiddagen tog jag i alla fall tåget hem, och tyvärr kom jag bara till Linköping. Inte klokt, sista tåget går därifrån till Vimmerby 16.29 på lördagar, märkligt minst sagt... Men min älskade sambo♥ ville ju ha hem mig:) så han ställde snällt upp och hämtade mig....

Dagen till ära fick jag ta en morgonpromenad med Jeko, som varit här hela helgen när matte är och roar sig i huvudstaden:) Sedan blev det lite jobb, vad sägs om att bedöma hur eleverna ger respons på texter?... Det är ett av kunskapskraven i nya läroplanen, blir det E, C eller A???? Men eftersom solen stod högt på himlen begav vi oss ut på en skön skogspromenad med vovven:) Vilken tur att vi hade honom, annars hade jag nog jobbat hela dagen och inte alls kommit ut...:)

Nu väntar en ny spännande vecka och vi ser fram emot nya utmaningar...:) Veckar blir ju ju lite kortare än vanligt eftersom vi har en röd dag mitt i... Detta brukar bli förvirrande, torsdag kommer att kännas som måndag, eller??? :)

"Gör det roliga först. Det tråkiga blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar"

Önskar er en fridfull söndagskväll!

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...