måndag 3 september 2012

Magi!

Magi på min födelsedag, och det i ordens bemärkelse. För kan en födelsedag bli bättre än när man får ta en skogsritt en underbart skön och ljummen septemberkväll?? Nej, det kan det inte!! Och till saken hör att jag red Magi :) En söt fjordning som jag fått äran att rida ett par gånger, min nyfunna vän:) Ja, så vad sägs om Magi på sin födelsedag? :)


Igår blev det däremot lite mera firande, då hade jag min kära familj ♥ här, förutom Johanna o Nicke då, som givetvis saknades i massor.... Men så är det när man bor i Stockholm, man kan inte åka hem hela tiden. Men vi andra hade en trevlig söndagseftermiddag med tacotårta och sallad och kaffe o tårta så klart :) Av Elina o Tommy fick jag ett helt kit med överlevnadssaker hihi, bl.a. en mycket bra alltiallo kniv, en bra matlåda och flaska att ha med i skogen m.m.så det blir premier på torsdag då vi åker till Hörestadhult. Jag fick också en flaska vin, ett jaktvin, Hälge :)

Av mor och Leif fick jag en grillkokbok och presentkort på Showcase och av Peder och Karin en snygg turkos träningströja och små träningshantlar och av Linus ett snyggt smycke som han valt själv men som pappa betalat som han sa :)

I morse då jag verkligen fyllde år hihi fick jag en mycket snygg klocka av min käresta ♥...
















Nu är min födelsedag nästan slut, jag har haft en toppendag så klart. I skolan sa jag ingenting till någon först, rätt skönt haha... Men sista timmen när jag var i bibblan med två elever och de frågade efter dagens datum sa jag 3 sept, min födelsedag :) Va, sa ena killen, är det sant? Varför har du inte sagt något?...:)

Följande hände; jag gick ner till lärarrummet och det dröjde cirka en kvart så slutade de och då knackade det på dörren och utanför står halva klassen och sjunger, hihi så söta det är. Jag var också tvungen att gå upp i klassrummet för där hade de skrivit Grattis Marie på hela tavlan :)


Tack alla som förgyllt min dag, har väl aldrig förr blivit så uppvaktad som efter man skaffade FB :)

Kramar från Marie!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad massa fint! Härlig helg du haft! :)
Kram o grattis!
Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...