söndag 16 september 2012

Hittat rytmen!

Halva september gången och allt bara liksom flyter på, vilket så klart känns väldigt bra...:) Det är som vanligt jobb, ridning och träning och så helg och så jobb, ridning, träning och så helg haha, ja det är så det är, har liksom hittat rytmen. Men då är det tur att jobbet är väldigt varierande, ingen dag är den andra lik...:) En stor fördel i läraryrket... I torsdags var jag dessutom på utbildning. "Språket lyfter" heter den och den ska jag gå på några torsdagar denna termin. Jag gillar verkligen att kompetensutveckla mig och känna den där känslan av att lära sig något nytt. Kursen är väl mest läran om ett redskap som vi ska använda oss av vid bedömning i svenska. Men det ingår även en del annat runt just språkutvecklingen. ☺

Så kommer ju helgerna som också är väldigt varierande och framför allt väldigt sköna och välbehövda..:) I fredags var det Afterwork med tacokväll hos Mia och Anders, alltid lika trevligt och himla tur att några orkar styra till det, för själv kommer jag på det när väl helgen är där, att ikväll skulle vi ha bjudit någon :) I lördags var det "Mat- och hantverksmässa i Lönneberga med Sveriges bästa liveband på scenen:) WILD ROVER så klart...:) Det var mycket trevligt, har faktiskt aldrig varit där, trots att de i år hade 5-års jubileum!!!

Så är det ju min ridning och träning som också flyter på och träningsvärken som flyttar sig runt i kroppens olika muskler. Det känns himla bra med träningsvärk faktiskt, för då vet man att det gett resultat. Jag hoppas kunna fortsätta att rida två gånger i veckan för jag mår så himla bra av det, det är en riktigt balsam för själen och jag njuter av varje sekund. Jag har ju hittat min lilla fjording Magi som är så mysig och det går bättre och bättre för varje lektion. Sist men inte minst styrketräningen som också går väldigt bra. Jag har några gånger förut provat på det, men aldrig gillat det. Denna gång går det bättre, kan kanske också att göra att det bara är Dick och jag som tränar där, inga andra muskelknuttar att jämföra sig med eller så var det bara rätt i tiden helt enkelt.


Wild Rover i Lönneberga!!
Och tänk första gången trummisen syns riktigt bra, för han fick ha hela scenen för sig själv haha.:)



                                                         En mycket välbesökt spelning var det :)





Ha en riktigt skön och fridfull söndag alla fina bloggläsare!
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...