söndag 5 augusti 2012

Santorini again!

Då var det dags att delge er lite mer från fina Santorini. Det kommer lite mer utflyktsbilder. Jag skrev tidigare att Santorini bara var 76 kvadratkilometer och det är ungefär halva Öland. Så ni kan tänka er hur liten den faktiskt är :)

En dag tog vi taxibåten till grannorten Perissa som ligger på andra sidan berget :) En helt ljuvlig tur, lugnt och behagligt jag som inte gillar båtturer annars :) För övrigt var det väldigt fin utsikt, och satt man dessutom i fören som jag gjorde på hemvägen så var det en extra fröjd för ögat...:)

Här är vi tillbaka på vår sida som heter Kamari, och vi tog oss en promenad upp till berget vid stranden en dag. Det låg även en äldre byggnad, någon gammal kyrka tror jag upp en bit.

Nu är det dags att räkna ner till att det är dags att börja jobba igen. Jag har nog aldrig varit med om ett så snabbt sommarlov. Vart tog det vägen? Jag tror mycket beror på att vi åkte iväg väldigt sent i år. Vi brukar ha lite fler veckor kvar när vi kommer hem och hinna iväg lite mer. Men helgen har vi i alla fall tillbringat på Öland, som också är en väldigt fin ö. Det är ingen sommar utan att man besökt ön, men i år blev det en snabbvisit för Wild Rover spelade där. Förra sommaren hann jag med tre besök på Öland :) Men en vecka har jag kvar, en vecka kvar att njuta av ledigheten, njuta av friheten av att inte ha jobb som tynger på axlarna, Dick börjar däremot att jobba imorgon, så för hans del är ledigheten slut, nu är det dags för lite allvar igen...☺

"Det kan ibland vara nyttigt att vara onyttig"