måndag 27 augusti 2012

Samhällsvärde!

Hej hopp nu var det redan dags för en ny vecka igen... Nu kör vi igång på allvar efter en mjukstartvecka, det är mycket som ska hinnas igenom så här sista året, en hel del mål kvar och inte nog med det, de ska betygsättas. Pirrigt för både oss och eleverna, men våra elever är så otroligt målinriktade så..:)

Jag skrev ett inlägg nyligen om att jag/vi hoppas på att lönerna för oss lärare ska höjas, och jag ska citera från Svenska Dagbladet något jag hittade som förstärker det jag skrev om.

"Låt kompetens löna sig. Bra lärare genererar ett stort samhällsvärde och är värda mer pengar,
så enkelt är det!" (Ledaren i Svenska Dagbladet mars 2012)

"Bästa sättet att lyckas är att bestämma sig för att lyckas"

Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...