söndag 19 augusti 2012

Kommit igång!

Nu är semestern och sommarlovet ett minne blott... En vecka har jag varit igång och jobbat och det känns som man inte varit ifrån det över huvudtaget. Denna vecka som vi har innan eleverna kommer brukar vara rätt kaosartat, men i år tänkte jag att jag ska ju ändå inte flytta, alltså byta klassrum så då ska vi väl ha lite tid, MEN det har varit värre än någonsin. Det är ju många nya lärare hos oss, en ny rektor eller alla rektorr och chefer är ju nya så det är klart att det inte kan fungera med en gång, men det är lite frustrerande. Vi har haft samkväm i Hörestadhult, föreläsning och info på Kulturskolan, information och gruppdiskussioner om nya visionen, ledningsgrupp, möte med ledningsgruppen, överlämning till sjuan, information om samlevnad m.m. Nu har ju inte jag varit på allt men alltid är det någon från arbetslaget som går iväg så det där med att planera upp själva verksamheten det har vi liksom inte hunnit fram till än :(

Men imorgon fylls äntligen skolan med alla elever, det ska bli riktigt roligt. Det har varit alldeles för tyst och lugnt. Jag tror också att vårt nya arbetslag blir toppen :) I år blir det extra spännande för oss och våra sexor, BETYG förstås... Det blir verkligen en utmaning för oss som aldrig sysslat med detta. Det är en betygsskala med bäst A ner till E, sedan finns det F för icke godkänd.... Våra elever ska också läsa ett språk till och få gå till högstadiet, det brukar vara riktigt spännande. Så det blir ett spännande läsår med många nya utmaningar...:)

God natt på er alla bloggvänner!
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...