lördag 24 juni 2017

Midsommar 2017!

Ja så var det då midsommar 2017.... Idag känns dock inte midsommar riktigt på samma sätt som när barnen var små, då var det verkligen en stor och viktig dag, en riktig familjehelg med stoj och stim. Då började Dick och barnen redan på torsdagskvällen med att åka traktor med Storebro IF och så plockade de blommor till midsommarstången. På midsommaraftons morgon klädde de den medan jag gjorde midsommarkransar till tjejerna. Sedan var det dags att förbereda midsommarlunchen då det kom några familjer och firade med oss. Vi hade knytis, men jag stod alltid för jordgubbstårtan :) Efter lunchen gick vi till parken för det traditionella firandet med dans kring midsommarstången och folkdanslaget som uppträdde. Därefter var det kaffe och jordgubbstårta innan femkampen körde igång. Jag full fart från morgon till sena kvällen var det och jag måste erkänna att jag saknar detta en del. Dagen före midsommarafton i år var det riktigt lugnt, vi grillade lax på balkongen och skålade in vår semester med Cava.
Nu är det en anings stillsammare midsomrar, men jag tror nog att vi har firat med våra barn i alla år alla fall, på senare år bara midsommarlunch. Förra året var vi inte alls med våra vänner utan vi var hela familjen och firade med barnbarnen i Fågelhem.  Men i år åkte Nicke och Johanna utomlands så det var nog första året som vi inte träffats hela familjen... Elina, Tommy och barnen kom i alla fall på midsommarlunch :)
 Sedan var det så klart dags för jordgubbstårta!
 Dockan Aoa ska med överallt :)
Kvällen tillbringade vi i goda vänners lag. Det blev grillning hos Ann och Willy och som tur är har de en inglasad altan för lagom till grillningen kom regent.
Midsommar med grillat, rosé, rödvin, jordgubbar, glass, kaffe, musikquiz, frågesport och många glada skratt i goda vänners lag.

Det var midsommarafton 2017 det. Och visst var det en trevlig midsommar, trots att det inte var som förr, men nu är nu :)  Jag är i alla fall evigt tacksam för att vi har både familjen  (trots att vi saknade några) och vänner att umgås med på midsommar... :)

Kram till er fina bloggvänner! 

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...