måndag 5 juni 2017

Tacksamhet!

Livet rullar på i sådan fart att man inte alltid hinner med att reflektera över allt som händer... Så klart kan man inte blunda för alla terrordåd och otäckheter som händer i världen. Jag tar in, skakar av mig och går vidare i 110 % och alla uppmaningar säger att vi ska inte skrämmas, vi ska leva vidare som förut, inte låta terroristerna vinna... Men ibland stannar jag i alla fall upp, samtidigt som jag skräms av allt är jag så otroligt tacksam, jag har det så bra trots allt :) Jag har min kära familj nära, jag och mina närmaste är friska, jag njuter av livet och ingen har väl undgått att vi har våra två barnbarn, som precis som alla säger är livets efterrätt....:) Idag har jag och Timo haft en egen eftermiddag på ALV, så roligt vi hade det....

I söndags var vi ute i Fågelhem och tog en fika med lite glass och så klart ska det lekas när mormor och morfar kommer. Timo sa så här, "Jag tänkte på en sak morfar, kan vi inte leka sparka boll" :)
Men till syvende och sist är det trots allt våra fina döttrar som jag är mest tacksam över, och som vi är så stolta över. Starka fina tjejer som valt lite olika vägar i livet, men båda lika målinriktade. På senare år har de kommit varandra riktigt nära och stöttar varandra i stort och smått...

Den 8 mars på Internationella kvinnodagen skriver Johanna detta inlägg på sin Instagram och mamma blir så klart alldeles varm i hjärtat

Samma dag kommer också detta inlägg och jag måste erkänna att det var tårar gånger två dagen till ära.
Alldeles nyligen var det mors dag och då lägger Elina ut detta inlägg på Instagram...

Jag måste väl erkänna att hjärtat svämmar över, vilka fina döttrar vi har... Det är väl nu vi får tillbaka för allt, för jag tror att alla tonårsföräldrar kan hålla med om att man undrar om de någonsin ska bli tacksamma över allt man gör för dem, men som sagt den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, för rätt som det är så får man tillbaka :) Underbara döttrar, älskar er så......:) Känner en sådan enorm tacksamhet!

Kram Marie!




Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...