onsdag 5 oktober 2016

Fyllt på med energi!

Ja, det är väl en sådan här vecka man egentligen funderar på vad man håller på med, ja jösses vad mycket det blir på en och samma gång. Varje eftermiddag efter att eleverna har gått hem har jag utvecklingssamtal, men igår var nog den häftigaste då jag hade 4 stycken samtal på raken och slutade 16.40 med det sista och klockan 17 var jag nere på Focushuset för en föreläsning på 2 timmar. Vilken tur säger jag att det var en mycket bra sådan. Alla vi pedagoger ska gå på 3 föreläsningar i samma serie i vad gäller integration av nyanlända. Igår hette den Värdegrund och mångfald, där det handlade om invandring, utvandring över tid, kulturkrockar och hederskultur m.m. Sedan var jag rätt trött måste jag erkänna. Tyvärr blir ju träningen lidandes sådana här veckor och det är inte bra....

Men som tur är samlade jag en massa energi i helgen, dels genom att ta det lugnt och ha det skönt och sedan blev det en härlig skogspromenad med barnbarnen... Vi passade på att fota lite fina höstkort också...:)
Alltså världens finaste barnbarn, vilka godingar...Tack för en fin eftermiddag familjen!

Ta hand om varandra!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...