fredag 21 oktober 2016

Lärarlönelyft??

Ja det där med lärarlönelyftet som skulle lyfta duktiga lärare med höjd lön mellan 2500 - 3500 kr...? Med facit i hand hur blev det? Egentligen är det väl meningen att man ska vara glad om man blev en av de som uppfyllde kriterierna, men som vår rektor sa så var det fler som uppfyllde kriterierna hos oss, men som ändå inte pengarna räckte till och det känns ganska surt :( Så hur skulle man reagera om man nu var den där delen som fick, som det räckte till? Eller om man vet att man uppfyllde kriterierna, men det räckte inte till mig?

Ja, så klart jag blev glad när brevet en dag låg i brevlådan, men glädjen kunde jag bara sprida till min familj och mina närmaste vänner, men den varade inte så länge, för tyvärr går det inte att vara glad för detta på jobbet och det känns nästan som man har dåligt samvete gentemot kollegorna. Jag har inte ens frågat mina kollegor vilka som fått, men några har jag fått reda på ändå, men verkligen inget man pratar om bland oss lärare. Jag måste till och med säga att vår stämning som alltid varit riktigt bra hos oss är inte densamma och några kollegor ser nedstämda ut :( Så med facit i hand blev detta inte bra och tyvärr är jag rädd att fler lämnar vårt yrke, där det redan är kris, och vi som fått kan inte glädjas så som vi vill.... Detta skulle kunna ha gjorts på ett annat sätt tror jag.....

Ha en trevlig helg alla fina bloggvänner!

/Marie



Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...