torsdag 20 oktober 2016

En vanlig vecka!

Äntligen en vecka som varit som vanligt, tyvärr är det sällan så, det är alltid något som tillkommer eller ändras. Nästa vecka har vi temavecka och då är inget som vanligt, men det kommer bli en lärorik och rolig vecka då temat som alltid är "vänskap" och vi arbetar i tvärgrupper från F - år 6 och på eftermiddagarna ska vi arbeta klassvis med "rättigheter och skyldigheter".

Trots att veckan varit vanlig så har jag varit väldigt trött, det beror nog på både det gråa och trista väder vi har, men också efter att ha varit på en föreläsning i tisdags kväll precis direkt efter arbetstidens slut. Föreläsningen var också ganska seg så det var faktiskt lite svårt att hålla sig vaken. Dagen efter kändes det verkligen som att jag gick på lågvarv, det hängde liksom kvar resten av veckan.

Denna vecka har jag varit iväg varje kväll, måndag, träning medelpuls pass replay, ett pass med jättebra musik från 70-, 80- och 90-tal. I tisdags föreläsningen och igår var jag på ett fartigt stepp pass, och ikväll ridning :) Veckans bästa kväll och faktiskt dag också :)

Denna termin har jag fått en del olika hästar. Jag började några lektioner på min favorit Blomman, sedan blev det en annan stor häst vid namn Pretty Woman, men kallas för PW. Efter det var jag tillbaka på en liten ponny igen, en goding vid namn Ålright. Mysig, söt och pigg, men lite bitchig att styra med :) Och förra gången och denna var jag tillbaka på stora Rosa och det gick faktiskt rätt bra, hon är verkligen inte lätt, så man får inte ha för stora krav som hon studsar omkring är det lite svårt att slappna av... Men jag känner mig rätt nöjd faktiskt. Det är också så roligt att Elina och jag kan göra detta tillsammans, vår kväll liksom :)
Ålright!
 Rosa
Nu börjar vi planera för helgen, en helg med bara barnbarn, från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag då föräldrarna ska ut på tu man hand. Det kommer blir en rolig helg med full fart så vi är nog inte helt utvilade på måndag, haha, men det får vi ta :) Det kommer bli mycket bus och mys!!!!

Kram på er!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...