tisdag 12 juli 2016

Krusienstiernska och AVL!

Helgen har varit fullspäckad av teater och åter teater och jag har skrattat och njutit :) I lördags styrde vi kosan till Kalmar för att möta upp Anette och Tony från Västervik och precis som förra året lyckades vi få en härlig dag med sol och värme :) Anette och jag började givetvis med en shoppingtur inne på Baronen för att sedan sätta oss i solskenet med ett glas vin...
Dagen fortsatte med god mat på en thairestaurang innan vi gick till slottsparken för att sitta och njuta av den fina utsikten i solskenet och lite god dricka innan teatern började... Man kan ju undra om vi verkligen hade en sådan tur att vi återigen lyckades pricka in en sådan härlig dag, precis som förra året då dagarna både före och efter inte varit särskilt soliga och varma... På sätt och vis kan jag säga att vi lyckades igen, för vi hade faktiskt inte bokat någon biljett förrän tre dagar innan, just för att vi inte ville riskera att sitta på en utomhusteater i regn. Men vi hade faktiskt detta datum i åtanke hela tiden och tre dagar innan sa väderprognosen fortfarande att det skulle bli sol och uppåt 25 grader på dagen och ca 20 på kvällen, så visst blev det bra. Tur också att det fanns några platser kvar, för eftermiddagsföreställningen var helt slutsåld...
Sedan var det då dags att bege sig till Krusenstiernska trädgården för att få skratta till "Rakt ner i fickan"... I år var det Allan Svensson, Carina Lidbom, Claes Månsson, Ola Forsmed m.fl. mycket duktiga skådespelare som var med. I år handlade det om att fuska till sig bidrag från försäkringskassan och jag vet inte hur mycket de snurrade till det och jag tänkte hur i hela friden ska de komma ur detta och hur ska det sluta, men roligt var det :). Nu har jag sett fyra olika teatrar där och denna var kanske inte den bästa, men kanske den mest snurrigaste, men så klart det måste vara olika klass på dem....
Ja, tack Anette och Tony för en härlig dag och kväll i Kalmar, det gjorde vi bra, IGEN :) Sedan så var det dags att styra kosan hemåt Vimmerby igen.... Men dagen eter var det dags för mer teater, men denna gång på hemmaplan, närmare bestämt på ALV med hela familjen, nästan alla fall för min kära sambos rygg hade fått nog att hårda plaststolar från kvällen innan. Det blev i alla fall en heldag med mina fina, mest blev det kanske lek i parken när man har med en 1- och en 2-åring med sig, men några teatrar blev det allt. Parken har ju det mesta att erbjuda och Timo gillar nog mest alla djuren och att springa omkring i de små husen. Men den sista föreställningen i Törnrosdalen fick ungdomarna se för sig själva då jag tog med mig barnen hem :)
En otroligt vacker och trevlig park vi har här i Vimmerby. Det är verkligen inte svårt att få timmarna att gå. Mitt årskort är väl värt sitt pris då jag redan för länge sedan tjänat in pengarna :)

Nu har även Dick börjat sin semester, så nu är det lite mer semester för mig också känns det som... Lite styr i veckan blir det, har börjat plocka fram lite inför årets resa :) Ikväll blir det Wild Rover i Gottes lada i Tuna :) Gör gärna ett besök och svinga era lurviga till lite irländsk musik :) :) :)

Kram och ha det bra!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...