fredag 30 oktober 2015

Härliga höstlovsdagar!

Ja nu har det gått ett par dagar på mitt efterlängtande lov... Egentligen så hade vi tänkt att vi skulle åka iväg, planerna har varit allt från Prag, Warszawa, London eller något spa, men det blev inget av det... Det är väl inget som har undgått att vi gillar att resa, och tyckte nu när jag hade en extradag att det vore ytterligare ett bra tillfälle för en resa :) Men vi kom aldrig till skott med att beställa och i ärlighetens namn har det varit rätt skönt att bara varit hemma, för det har varit fullt upp ändå. :)

I onsdags hämtade jag Timo från förskolan och så åkte vi ner till ALV för att gå på höstmarken och att äntligen få träffa Anna och Moa från Oskarshamn, det var såå längesedan vi träffades så det var så trevligt och som vanligt hade vi massor att prata om :) Vi fick som sagt en trevlig eftermiddag och vi såg lite av Höslovskalaset på lilla scenen och Timo sjöng med för fullt när Pippi kommer och sjunger "Här kommer Pippi Långstrump" :)

Förutom detta trevliga besök har jag varit och fikat och ätit lunch med Ann, där vi också fick prata av oss :) Jag har varit och klippt mig och färgat håret, och tänk att jag hunnit med två ridlektioner och ett medel pulspass :) Och detta har medfört en träningsvärk av guds nåde:) Men så roligt och skönt att hinna med sig själv lite mer.

Har faktiskt inte tänkt på jobbet, eller jag menar inte jobbat något, för att tänka bort jobbet, det går inte i detta yrke. Det finns där alltid och pockar på, skulle behöva göra det, skulle behöva kolla på det, skulle behöva läsa på det o.s.v. Så är det och det kommer jag inte ifrån, men jag har lärt mig att ändå inte ta all min ledighet till att jobba. Det är också därför att jag ofta vill åka hemifrån för då vet jag att jag inte kan....

I tisdags red jag en lite ponny som jag aldrig ridit förut. Det är en unghäst som som kommer från Star som jag ridit flera gånger. Men denna lilla Cat var riktigt trevlig och väldigt pigg så när jag red honom tänkte jag på Elinas Blue för de var så himla lika, både i storlek och sätt
 Igår däremot var jag tillbaka på PW som är stor häst och då snackar vi häst, för oj vilken skillnad... Hon är skolad och trevlig och jag börjar hitta henne mer och mer, men det är mycket häst och jag har träningsvärk i varenda muskel :)


Nu har jag en dag kvar av lovet plus helgen att njuta av!!!

Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...