måndag 2 november 2015

Slut på lovet!

Idag är det måndag och min ledighet är slut och en ny arbetsvecka har börjat.... En ny vecka fylld av roligheter som muntliga nationella prov i både svenska och matematik :) Vi väntar ett par veckor med engelska. Vi har ju 6 veckor på oss, dock ska vi hinna genomföra alla prov med 66 elever som dessutom ska vara i smågrupper så det är bara att köra på... Vi ska också ha ett föräldramöte på onsdag så vi även kan informera föräldrarna om NP och lite annat smått och gott...

I helgen var vi bjudna till Anette och Dag och som vanligt fick vi en massa god mat och dryck. Vi hade också mycket att prata om, för det var länge sedan vi träffades nu...
Förrätt kräftor och räktoast
 Kycklinggryta med ugnsbakad sötpotatis och morötter var varmrätten

 creme brulée med frukter till efterrätt!
 En lite drink!
 Och så kaffe och spökbakelse
Som ni förstår så var vi inte hungriga när vi på sena natten vandrade hemåt :) Det var en riktigt trevlig kväll med mycket prat, skratt, god mat och dryck...

I lördags var det även Alla helgons dag och jag var inte utklädd. Men däremot var jag på kyrkogården och tände ljus hos pappa och Louis. Jag hade också köpt en jättefint hjärta med en röd ros på. Det var så vackert, lugnt och fridfullt på kyrkogården denna kväll. Tänker på "mina pappor" som jag saknar massor, och jag tänker ofta på allt de inte fick vara med och uppleva, får sorg i hjärtat av dessa tankar..

Förresten så passade vi på att fira "Champagnes dag" som var i torsdags, man får passa på att ta tillvara på alla tillfällen som bjuds.:) Champagne eller kanske mer cava är en dryck som jag förut inte gillat något speciellt, men som jag faktiskt idag tycker är riktigt gott..Skål!

.Önskar er alla en härlig vecka!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...