söndag 25 oktober 2015

Härlig återförening!

Det ser visst ut som det bara blir helgblogg nu för tiden, men men.... Veckorna är fulla av jobb och mera jobb. Men nu så har eleverna ett välbehövligt höstlov. Vi avslutade veckan med att "fira framgång", då eleverna fick spela spel, ha disco och lite roligheter. :) Det är väldigt viktigt att eleverna ibland får känna att man kan fira deras framgångar. Tiden i sexan är väldigt tuff och de har nästan haft något test eller prov i veckan nu....

Jag är också glad för att jag håller i min ridning och även ett pass friskis i veckan :) Nu har jag ridit 4 gånger och varje gång får jag en ordentlig träningsvärk... De flesta av gångerna har jag ridit Pretty Woman som kallas PW och hon är en stor maffig häst och jag får jobba med varenda muskel :) Men nu sista gången kände jag mig rätt nöjd, för jag fick henne att gå rätt fint. Det tar ju ett tag att hitta och det var längesedan jag red stor häst, men ack så roligt..:)

Ja, för att inte tala om helgen, det ska visst aldrig ta slut, alla dessa underbara helger med trevliga möten och jag blir så glad och lycklig att få uppleva allt detta.... Det var mycket som hände i helgen, IGEN :).... Först i fredags så kom två av Dick  spelkamrater från Extremes (hans 80-tals band), John och Anders (Ragge) och Johns Anna. De hade bestämt att träffas för att spela lite i helgen, men i fredags blev det bara att umgås och så var vi på Statt för att käka. Idag söndag dök även Agne upp och för första gången på 14 år var originalbandet samlat :)
 Extremes idag :)
Extremes för ett antal år sedan :)
Medan Dick har haft sina kompisar här har jag haft fin besök av mina fina Sanuk kollegor Gunilla och Anna:) Vilket blev en härlig återförening, som alltid när vi träffas. Vi gjorde en repris av förra hösten då vi också gick på Näs. Men igår var fokus utställningen "HELA VÄRLDEN BRINNER". Så himla glad att få visa, den berör verkligen. En utställning som handlar om framförallt MOD, något som genomsyrar Astrid och alla hennes karaktärer. Utställningen drar också paralleller till den nu hemska värld som vi går till mötes. Jag kan inte finna ord hur jag känner för allt detta hat och främlingsfientlighet. Jag blir mörkrädd och undrar vad det är för en värld som mina barnbarn går till mötes, krig, hat och främlingsfientliga människor :(

 Flyktingarnas berättelser berör oss på djupet
 Astrids krigsdagböcker (3 av 17)

Men hur som helst vi hade en väldigt fin eftermiddag som började med fika och äpplepaj här, för att sedan promenera till Näs och på hemvägen stannade vi till för att köpa med oss thaimat hem :) När vi kom hem var det fullt hus då både Johanna, Elina och barnen var här, så det var fullt ös. Anna hade virkat jättemysiga småkakor till Timo :)
Denna påse "only for you" fick jag av Gunilla med Marie Fredrikssons bok, en flaska olivolja direkt från dotterns olivplantage i Grekland och vita tulpaner, ska vara Gunilla till detta :)

Denna underbara lördag var inte slut än, för näs min kära vänner åkt hem blev det kräftor och samkväm med familjen då även respektive hade anslutit... Det tog ett tag innan barnen kommit till ro och somnat, men väl där så hade vi en riktigt mysig familjekväll med mycket prat och skratt :) Min fina familj, jag är så lyckligt lottad...:)
Och så var det dags för efterrätt och Elna roffade åt sig allt :) :) :) :)

Idag är det soffläge, det har varit en intensiv helg, igen, känns som jag säger det om alla helger nu för tiden, men det stämmer nog å andra sidan rätt bra... Så klart har det varit en jättetrevlig helg, och så roligt att träffa Anna och Gunilla... Vi har alltid så mycket att prata om och så klart en hel del Koh Lanta prat. Lite jobbigt för min del förstås då båda åker i januari igen, medan jag får följa dem på nätet.... Men de är så värda det och jag hoppas att jag någon mer gång får göra om äventyret :)

I natt hade vi Timo hos oss så det har väl heller inte varit den bästa nattsömn, och den där timmen extra hade jag ingen nytta av då Timo vaknade tidigare en han någonsin brukar... typiskt :) Men jag försökte låtsas sova ett par timmar men inte somnade han om inte. Till sist kom Elina in med Mila så då blev det lite bebisgos också :)

Nu väntar enbart två arbetsdagar, det känns faktiskt riktigt skönt och välbehövligt.... 

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...