fredag 2 oktober 2015

Pustar ut!

Nyss hemkommen från jobbet med ett leende på läpparna, både därför att veckan har varit rolig och gått bra och för att mina utvecklingssamtal är klara... JIPPI.... Det är alltid en börda som hänger över en, men samtidigt så klart väldigt trevligt att sitta där med eleven och vårdnadshavarna och prata om deras kunskapsutveckling...:) Men att få in 16 samtal på två veckor inom arbetstiden är pressande och tar tid ifrån annan planering, så visst är det himla skönt när de är över. Men som sagt nu pustar jag ut och tar helg.....

Veckan har som vanligt inneburit mycket jobb, men jag tog mig i kragen och kom faktiskt iväg på både ett friskispass och en ridtur.... Ska jag orka med jobbet måste jag ha några fritidsintressen. Så ÄNTLIGEN kom jag upp på hästryggen igen, som jag har längtat. Det var så himla roligt, men så slut jag blev, och för att inte tala om den träningsvärk jag har och mina skavsår i rumpan, haha får det alltid när jag har haft uppehåll :) Och uppehåll har det varit ska ni veta, för jag har inte ridit sedan förra hösten då jag fick min nerv i kläm i axeln och efter det åkte jag till Thailand och i våras kom jag aldrig igång... MEN NU!!! Igår red jag också stor häst, PW eller Pretty Woman som hon heter, och trots att jag inte hade några höga förväntningar på min ridning, utan mer att jag skulle orka, så gick det ganska bra :)

Ser inte jätteglad ut, men kan tala om att jag var i ett lyckorus..:)
Nu är det i alla fall helg och inte vilken helg som helst, utan överraskningarnas helg. Det är idag den 2 okt som jag ska stå nere vid porten 17.00.... Wiiii vad ska jag ut på för något. Jag ska ta och packa väskan, men vad i hela friden ska jag packa när jag inte vet vad jag ska göra????? Nattlinne, tandborste är klart, men mer då???? Ja det får väl bli jeans och en klänning så har jag väl garderat mig:)  Wish me good luck!!!


Kram Marie!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...