måndag 12 oktober 2015

En helg att minnas!

Nu har jag ytterligare haft en helg med firande. Vi skulle ju åka till Stockholm för att gå på musikalen Jersey Boys som jag fått av Dick. Efteråt skulle vi ut och äta och jag fick välja och tog då givetvis Koh Phangan, en thailändsk restaurang som vi varit på flera gånger på Söder, men nu finns den även på Östermalm och dit skulle vi äta efter musikalen och Johanna och Nicke skulle med :)

 Vi tar det från början :) I fredags eftermiddag åkte vi till Stockholm. Jag var helt slut med glad efter en mycket lyckad avslutning på vår temavecka. Flera elever läste dikter och min elevens valgrupp visade upp sitt protesttåg, där budskapet var NEJ, till krig, och ett par killar läste en bit ur Astrid Lindgrens fredstal i samband med detta... Det hela avslutades med en gemensam sång på swahili som alla elever kunde. Vilken fantastisk vänskapsvecka där kommunikation och integration varit temat, ett ämne som är viktigare än någonsin, där stora och små har samarbetat och lärt känna varandra och värnat om mångfald. Temat har också stått för MOD och att säga nej till våld...
Väl på Lidingö så gick Dick och jag direkt ner till Gallerian och åt på Asia, och det blev en jättegod thairätt och ett glas vin... Johanna och Nicke var iväg så fredagskvällen så vi fick roa oss själva... Efter vi hade ätit tillbringade vi kvällen framför Idol...
 Jag försökte mig på med pinnar :)
Dagen efter tog Dick och jag en promenad ner till Lidingö centrum. Där nere var det 20-års jubileum och fullt med folk och Sofia Wistam och Pernilla Wahlgrens spelade in sin pod där nere, så efter lite shopping lyssnade vi en stund på deras pod....
När vi kom hem hade ungdomarna vaknat så vi hann prata lite innan vi tog tunnelbanan till China. Och så var vi då äntligen där, balkong höger mitten var platsen och förväntningarna var stora. Jag kan säga att jag blev inte besviken, den var riktigt bra och musiken var så himla bra att jag fick gåshud. 3 timmar inkl.rast gick i rasande fart.... Gillar man 60-tals musik är denna musikal att rekommendera...
Efter musikalen gick vi till Koh Phangan där Johanna och Nicke mötte oss. När vi skulle gå in frågade personalen oss om vi var 6 personer och jag sa nej, men Dick sa ja. Jaha vem mer då frågade jag? Och fick så klart inget svar. Det snurrade i huvudet förstås, vem ska nu dyka upp?

Jag beställde in en Singha så länge och kollade in menyn...och rätt som det var står min Sanukvän Anna och hennes Anders från Haparanda bakom mig.:) Snacka om att jag blev förvånad. Dick har också lärt känna Anna och Anders då han var på Koh Lanta och nu hade han frågat om de ville komma ner och överraska mig. De hade alltså flugit från Luleå till Arlanda för att komma och gratta mig och äta med oss på restaurangen :) Så glad jag blev, vilka vänner, jag blir alldeles varm inombords när jag tänker på det :) Så himla roligt och trevligt det var...:)

För övrigt var maten jättegod och Johanna och Nicke fick träffa Anna som jag pratat om så mycket, så det var verkligen en lyckad kväll. Johanna och Nicke var ju inte med när släkten firade mig, så därför var det extra roligt att få den här kvällen tillsammans.
Denna fina ljuslykta med stjärnan fick jag av Anna och Anders!
Vi hade en dag kvar av helgen och söndagen tillbringade vi på Gärdet och Djurgården i ett soligt Stockholm. Så himla mysigt vi hade det, sedan tog vi oss en fika på ett ställe som hette Trädgården :)
 Det såldes fläsksida på trädgården, Gårdsgris från Vimmerby :)

Återigen en helg som jag kan se tillbaka till med ett leende... En helg att minnas, som jag sent kommer att glömma :)
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...