fredag 11 september 2015

Lite Thailandslängtan!

Ibland kan jag få en sådan otrolig längtan till Thailand och när jag då tänker på att ja och jobba detta läsår blir ju förstås längtan ännu större. Och idag var just en sådan dag... Jag har båda gångerna jag varit där hoppats på att jag kan ta med lite av den där känslan hem, och då menar jag ju förstås inte klimatet och så utan mer den där otroligt härliga känslan på skolan och den otroligt härliga gemenskapen och som man då även tar med sig efter skoldagen då man umgås och har roligt.. Men så klart går det ju inte, för det är så mycket som är och blir annorlunda. Skolan i Sverige är mycket större, man har sin familj och andra aktiviteter utanför jobbet, man har så mycket annat att tänka på, man har inte bråkdelen så mycket kontakt med föräldrarna som vi hade där och många fler saker som så klart spelar in. Vi som jobbade på Sanuk ville ju verkligen vara där och jobba och vi var otroligt stolta över att just vi blivit utvalda bland så många sökanden. Men just den där glädjen över att arbeta på sin skola skulle jag önska mer av. Jag älskar verkligen mitt jobb och jag älskar att undervisa, men det är så otroligt mycket andra störande moment som gör att man ibland tappar glädjen. Jag har otroligt fina och bra kollegor även på A-L skolan som verkligen sliter och gör sitt bästa, så all heder åt dem:) Jag tar gärna av båda kakorna :) Det går liksom inte att jämföra och därför är jag så tacksam att jobba och ha jobbat på båda dessa skolor....

Det ät mycket gemenskap, glädje och kärlek mellan både pedagoger, elever och föräldrar på Sanuk :) och detta är nu ett minne blott.... eller kanske inte :)

Idag dagen till ära då jag hade Thailandslängtan så fick det bli en Thailandoutfit :)

Jag är som sagt inställd på att inte åka detta läsår, så då blir det lättare i tanken, men jag vågar inte tänka på hur det ska kännas framåt januari när mina kära vänner åker igen..... Pjuuuu...... Det som underlättar det hela är ju mina underbara barn och barnbarn, tanken på att åka ifrån dem är otroligt jobbigt så det är väl tur att jag har något som vill hålla mig hemma :)

All kärlek åt de mina!!  
Trevlig helg till alla mina fina bloggvänner!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...