lördag 19 september 2015

Äntligen helg!

Det är lördag kväll och äntligen har jag satt mig framför teven med lite och och kex och ett glas rött. Dick är i Linköping och spelar så jag sitter här för mig själv med tända ljus och myser i höstmörkret...:) Fram till klockan 21.00 har jag suttit och jobbat, kommit in i en väldigt intensiv period nu och veckans arbetsdagar räcker verkligen inte till. Imorgon får jag fortsätta med att planera nästa veckas utvecklingssamtal. Innan har jag rättat matteläxan gått igenom och bedömt två klassers hemkunskapsprov och gått igenom och responsat klassens gestaltande berättelser.


I veckan har mina elever som sagt skrivit gestaltande texter, förberett sig inför utvecklingssamtal, läst och reflekterat över ett kapitel ur Bröderna Lejonhjärta, haft hemkunskapsprov, sprungit skoljoggen på ALV, räknat med decimaltal, arbetat med problemlösningar och så klart jobbat med alla andra ämnen som inte jag har... Jag gillar verkligen mitt yrke och periodvis brinner jag riktigt för det, men just nu har jag tyvärr en liten svacka då jag känner att det är så mycket annat som tar överhand. Jag hoppas att min lilla svacka snart går över för det är verkligen inte vad jag vill. Jag har dessutom vart fruktansvärt trött och somnat varje kväll med hjärtklappning och vaknat med huvudvärk.... Dessutom hade jag bestämt mig för att denna höst skulle jag börja på friskis igen och även ta upp ridningen. När jag kom hem från Thailand i våras körde jag igång på friskis och har även varit några pass i somras, och det var så himla roligt så jag bestämde mig att köpa ett terminskort, MEN inte har jag väl kommit dit inte.. :) Som tur är har vi haft Jeko här några dagar denna vecka så då kom vi i alla fall ut på några promenader:)
Så när denna fredag äntligen var i antågande kände jag en otrolig lättnad, trots att jag har en djävuls massa jobb med mig hem.... När jag kom hem så blev det i alla fall städning och sedan förberedde jag middagen för kvällen. Annika och Samuel kom för att gratulera mig så jag gjorde helstekt oxfilé med rödvinsås och potatisgratäng, och jag måste erkänna att det blev väldigt gott, riktigt lyckat helt enkelt. Det var också så himla trevligt att träffa dem för det var väldigt länge sedan och vi hade massor att prata om :) Och jag fick ett så fint silverarmband och en fin blomma...
Idag lördag åkte jag med Elina och barnen till ALV, där vi hade en riktigt mysig dag. Timo och jag hade en trevlig stund på Prussiluskans allsång och sedan blev det pannkaksbuffé, och besök hos getterna m.m. Inga teatrar blev det, men lite lek bland Karlssons rutschkanor :) Alltså jag mår så bra att vara tillsammans med denne lille herre. Han är så glad och pigg och snackar och sjunger så det står härliga till, han förgyller verkligen min tillvaro i livet just nu, mormors gullunge som han säger :)
Mycket bus och lek på ALV idag!


Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...