torsdag 30 juli 2015

Sista veckan!

Veckan har burit med sig mycket trevligheter och mys.... Johanna och jag tog med oss Timo för en premiärtripp på Kalles lekland och han är väl på gränsen att vara för lite men vi hittade en avdelning för barn mellan 0-4 år och där hade han faktiskt rätt roligt. Jag blev riktigt imponerad, trodde nog inte det var så mycket där inne och väldigt genomtänk. Vi vuxna gick in gratis och barn under 2 år bara 70 kr så det måste jag säga att det var värt besöket. Men när han sedan fyller 2 år kostar det helt plötsligt 130 kr...
Vi hade en trevlig familjekväll här hemma en kväll då jag slog till att bjuda på plankstek, 7 stycken så det var lite svettigt emellanåt...:)
Vi har också haft lite grekisk nostalgi hos Anders och Mia då det blev både souvlaki, tzatziki och ouzo. Det var så himla gott och trevligt som vanligt:)
Vi var också ute i stugan och hälsade på, (nästan) hela familjen och det var riktigt mysig förutom alla jäkla regnskurar som kom med jämna mellanrum :( Timo var som vanligt pigg och glad och Mila sov mest. Emellanåt kom solen allt fram och det var riktigt skönt och då passade vi på att springa ut. Timo fick en favoritsyssla och det var att vattna gammelmormors redan blöta blommor :)
Lunch i Hildabo :)
 Gammelmormor!
I helgen ska jag åka en sväng till Stockholm för att träffa några kollegor från vårt första Sanukår...:) Åh det ska bli så roligt!!! Och skönt att vara borta i helgen så kanske jag inte tänker så mycket på att jag ska jobba i början på nästa vecka... Det känns faktiskt att det är en vecka för tidigt, och det dåliga vädret gör väl saken inte bättre. Men det bästa är ju att jag får ledigt för dessa dagar lite senare då vi ska ta en liten resa :) :)
Kram
Marie!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...