tisdag 14 juli 2015

Mysigt med hemkomst!

Nu är vi hemma som sagt och det var kära återseende, trots att det bara varit en vecka så längtar man ihjäl sig efter de små liven...:) Först stannade vi en natt hos Johanna och Nicke i Stockholm för vi kom hem så sent. Sedan efter frukost for vi hem och fick lunch i Fågelhem och så blev det gos med de små som sagt. Mojmoj Gekland, moffa Gekland säger han den lille ungen och efter ett tag säger han till Dick, "ska vi spela boll", han är bara 1 år och 9 månader :) och pratar konstant hela tiden.... Det var allt bra mysigt att komma hem....:)
I måndags började Tommy att jobba så då åkte Elina, Dick, jag och barnen till Storebro och hälsade på en sväng. Där var det många nya möten för Timos de alla fall, och alla skulle han hälsa på och klappa, "klappa ekorren, hälsa paddorna, klappa fåglarna, hälsa kaninen, klappa Stampe" o.s.v. :)
På kvällen blev Dick och jag bjudna hem till min moster Laila som fyllt 70 år. Vi missade ju kalaset som var när vi var i Grekland. Det blev en riktigt trevlig och lång kväll med god mat och dryck och mycket skratt :)

Det är ju det här som är så härligt med sommarlov, att man kan göra så mycket spontant, ta dagen som den kommer, njuta, umgås, stanna upp i livet och bara ha det bra :)

På tal om att stanna upp, något man gör när man ser detta, hur fint är det inte, jag smälter och har svårt att ta ögonen ifrån bilden....
Njut och ta hand om varandra!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...