torsdag 26 september 2013

Tog mig i kragen!

Denna vecka har jag tagit mig i kragen. Jag sa till sambon att denna vecka ska vi röra på oss varje dag, eller hur?? Ja och så blev det faktiskt och det känns riktigt bra. Jag började med en ridtur på Blue Water Fabian♥ i söndags, i måndags blev det nästan en timmes powerwalk, i tisdags gymmet med 30 min på löpbandet, i onsdags en 45 min promenad och idag ridning  :) Thats it!!

Jag vet ju med mig att jag mår så mycket bättre och blir så mycket piggare när jag rör på mig, men lik sjutton har jag svårt att komma iväg när det börjar bli så kallt ute. Jag bara fryser och fryser, burr.... Och denna vecka har verkligen hösten gjort mig påmind, fy vad kallt och för att inte tala om mornarna.... vantar på gäller och ikväll blev det premier i ridhuset, jag nu går det inte att undkomma :)

Idag har vi haft studiedag och likaså imorgon, dagar du vi jobbar mer än någonsin och eleverna är lediga. Jag gör 4 tim mer denna vecka på grund av att studiedagarna är mellan 8-16 och jag slutar egentligen tidigt båda dagarna, men icke denna vecka :( Det känns faktiskt lite surt och det känns också i huvudet. Sedan är dessa dagar kompetensutveckling så de behövs i allra högsta grad :) Idag har vi fått  reda på hur det gått för våra sexor som vi släppte ifrån oss till sjuan och de verkar gått riktigt bra hittills och de sköter sig och är trevliga, vilket jag förstås redan visste :) ☺☺☺Vi har också diskuterat lässtrategier och ledarskap i kollegiet:)...

Kramar i höstrusket!!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...