söndag 8 september 2013

Underbara september!!

Underbara härliga september...:) Då inte bara för att jag fyller år:) :) Utan alltså inte klokt vilket fantastiskt väder det har varit, en riktig sensommar och inte nog med det, hela sommaren har ju varit underbar. Nu är det bara att hoppas att det håller i sig fram till november så där ☺☺☺... För i så fall slipper jag vintern helt och hållet haha, så bra blir det nog inte. Men jag måste säga att det känns väldigt bra att veta att jag inte kommer få så mycket vinter och kyla. Förr tyckte jag verkligen att alla årstider hade sin charm och jag gillade även vintern, men det har på senare år ändrats sig... Det gör mig absolut inget att jag hoppar över denna vinter, fick liksom nog i fjol :)

Dick och jag hade ambitionen att komma igång med styrketräningen igen, men som sagt vi har istället passat på att vara ute i det fina vädret, det har blivit både promenader och cykelturer. Sedan har jag ju äntligen börjar rida på ridskolan och så rider jag Elinas Blue en del, full fart som sagt, trots att styrketräningen ännu så länge har uteblivit...



I fredags provade vi kräftfisket en gång till, eftersom det inte gick så bra sist. Denna härliga septemberkväll var det i alla fall mycket bättre väder än sist, en helt fantastisk fredagskväll...:) Och faktiskt var kräftfiskelyckan också bättre, mycket bättre:) Vi var faktiskt också ute och vittjade en gång i sena natten, riktigt mysigt:)


Och så kom vi till dagen som är den 8 september, ytterligare en helt fantastisk septemberdag som vilken sommardag som helst...:) Jag tror nog att det är grand finale på sommaren, alla fall enligt väderleksrapporten. Men efter en riktigt sen natt med trevliga vänner här så var det skönt att ta en slappardag ute vid bryggan med lunch och en massa sol   :) I like it!!! Jag är ju som sagt en riktig soldyrkare, men så är jag också en riktig badkruka, vilket inte min kära mor och hennes Leif är, de slängde sig i badet idag så klart, herre gud säger jag...:)


Ja som sagt vi får se om det var grand finale på sommaren idag, för mig behöver det inte alls vara så, jag njuter gärna lite till av denna underbara sensommar...:) Nu är det söndags kväll och dags för lite arbete, planering och förberedelser för veckan.

Önskar er alla en finfin vecka!!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...