fredag 15 mars 2013

Stockholm I`m back!

Väl hemma från Stockholm så blev det en resa dit igen:) Men denna gång var det inte för att roa mig, utan faktiskt jobb.... Himla trevligt och hedrande att man som lärare blir utvald att åka iväg till Stockholm på konferens:) Det var jag och en högstadielärare som fick åka på årets "Flerspråkighetskonferens"... Jag har faktiskt varit där en gång förut och det var då som nu riktigt givande. Det finns inte så många kurser eller konferenser som är inriktade på just våra flerspråkiga elever.

Jag hittade även detta år riktigt bra föreläsningar om genrepedagogikens cirkelmodll, strategier för framgångsrik läsförståelse,  och flerspråkig dyslexi och IKT+språkutveckling=sant. Jag känner mig otroligt berikad på en massa ny kunskap nu och det känns riktigt bra, så jag har väldigt mycket att förmedla till mina kollegor måste jag säga:):):)
Fredag morgon från mitt hotellfönster!
 Min kollega Eva på Vapiano!
 Hans Caldaros


 Dans med teckenspråk till "Jag är apan som liknar dig"...:) med Tommy Krångh, så himla bra:)
 ☺☺☺

 Kan ni läsa detta? 


Det gör ju heller inget att man i två nätter legat på Scandic hotell och ätit god hotellfrukost och varit på min favoritrestaurang Vapiano i Gamla stan och ätit världens godaste Pasta Carbonara:) Jag har visst för vana och ta med mig kollegor dit hihi... Det är visst inte bara jag som gillar stället för det är alltid fullt med folk där, och denna gång fick vi nästan vänta i 40 min på en plats, men det kan jag säga att det var det värt:) De har också goda pizzor, så det valde Eva och hon var också riktigt nöjd.

Kram till er fina bloggvänner och ha en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...