onsdag 27 mars 2013

Räknar ner:)

Tjoho, nu är det bara en dag kvar sedan är det påskloooooov......:):) Och jag börjar nu räkna ner, som jag har längtat efter denna resa. Jag har i flera år velat åka till NY, och nu ska det äntligen bli av:) Nu håller vi på att planera för fullt inför resan, "Destination New York" läses från pärm till pärm. vi kommer bo mitt på Manhattan nära Chinatown och little Italy så där blir det shopping:). Vi ska också gå till Time square och se musikal på Brodway, åka upp i Empire state buildning för att se på utsikten, gå i Central Park och Park Avenue, ta färjan till Staten Islands och se frihetsgudinnan, gå över Brooklyn bridge och på tillakavägen se solnedgången över Manhattan, fika på starbucks, åka till Harlem och lyssna på gospel och besöka Markus Samuelssons Red rooster m.m. Ja listan är lång så vi får hoppas att en vecka räcker:)



"Bättre att vara en fri fågel än en fångad kung"
Kramar från Marie!

1 kommentar:

Mimmi sa...

Åh, vad härligt! Önskar er en mycket underbar resa! En resa, som står i min "måste" lista med :) Ta hand om er och njuuuut!
Kramar Mimmi

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...