tisdag 4 december 2012

Nu är det vinter!

Ja se det snöar, ja se det snöar det var ju roligt hurra, nu är det vinter, nu är det vinter....... Ja det är väl kanske med blandade känslor må jag säga. Visst är det himla fint ute nu, ljust och vackert, men när det snöar som mest tycker jag bara det är jobbigt. Jag blir mest orolig för alla nära och kära som är ute och kör på de hala vägarna . Det hör väl kanske till åldern :) Men en annan sak också, det är att jag har blivit så oerhört frusen med åren så jag går och spänner mig mest hela tiden. Så vad är då inte bättre än att sitta inne och tända adventsljusen och alla stjärnorna och bara mysa...:) Jag har också en stackars sambo som arbetar som vaktmästare och han är inte glad ska jag be att få tala om.

På jobbet är det inte så mycket mys precis, mest luciaträning, bedömning och betygsarbete. Men både jag och eleverna verkar gilla vår adventskalender i alla fall, där en elev varje dag får ett hemligt uppdrag att genomföra under dagen och så ska de övriga gissa vad det kan vara. Det kan vara allt från att ge en massa komplimanger om snygga kläder, säga kompis till kamraterna till att hoppa jämfota över alla trösklar:) :)


Massor med kramar i adventstider!
Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...