onsdag 7 november 2012

Bråda tider!

Infomentor, min nya vän eller inte haha... Jo visst har det blivit lite enklare att skriva skriftliga omdöme sedan vi började i detta program, men det är alltid stressigt i dessa utvecklingsamtalstider...  Först ska de skrivas, sedan ska vi hinna gå igenom omdömet i alla ämnen med varje elev innan föräldrarna får hem dem, sedan ska vi ha samtalet med föräldrar och elev där en ny IUP ska skrivas.
Sedan när allt detta är över då är det dags att börja sätta betyg, vilket i stort sett ska vara klart den 14 december

Det är minsann bråda tider nu!! Ja, som sagt det är tur att man inte är sysslolös, för yrket lärare är inget för dem som har ett aktivt föreningsliv eller en massa andra aktiviteter, det ryms liksom inte. Men som sagt jag gillar mitt yrke väldigt mycket och man får verkligen hoppas att regeringens nya utredning om lärares arbetsbörda kommer att leda till något vettigt..:)

 
 
"Man får i regel den kraft man behöver"
 
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...