måndag 19 november 2012

Nu är det gjort!


 Hej trogna bloggläsare, ja jag lever..:) Men som sagt jag är mitt uppe i mina utvecklingssamtal och då vet ni som är lärare eller lever nära en att tiden till annat är knapp. Men jag tänkte tala om att jag lever och jag måste också berätta om en spännande sak som jag äntligen gjort..:)

Det var för 12 år sedan jag började fundera på det, något jag aldrig trodde eller överhuvudtaget ens haft en tanke på innan, t.o.m. varit emot. Ja, alla kan ju ändra sig. Men då som sagt för 12 år sedan i Bulgarien såg jag den där fina enkla blomrankan, och den har faktiskt suttit på näthinnan sedan dess. Men nu äntligen hade jag helt bestämt mig, en blomranka skulle det bli, och jag började leta och leta, efter det var det dags att boka tid. Jag ringde tidigt i våras, men oj flera månaders väntetid, då fick det bli till hösten. Och sagt och gjort i augusti bokade jag en tid, som blev den 12 november. ☺☺☺

Som jag har väntat...:) Men förra måndagen var det äntligen dags, då träffade jag den fantastiskt duktiga Jimi Åkesson, och då inte SD:s partiledare, utan tatueraren Jimi på LuckyLand tattoo i Hultsfred. Så himla duktig han var, han ritade om min bild helt på fri hand, vi ändrade om lite, det blev en blomranka med en fjäril som jag hittat på nätet.

 Jag blev så himla nöjd, och äntligen efter 12 års väntat så gjorde jag slag i saken. Lite ont gjorde det allt, helst nere vid ankelknölen, men det var helt okej, vill man vara fin så får man väl lida lite pin..:)






Massor kramar till er som troget väntar på mina inlägg!
Marie

1 kommentar:

Maria L sa...

Åh, vad modig du är :) Den blev ju jättefin! Vill se den "live" med :) Keep up the good work!!!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...