lördag 22 november 2008

Mammas födelsedag

Idag är det en blåsig och riktigt kall vinterdag, men solen tittar faktiskt fram ibland. Det blir städning på förmiddagen och sedan dags att göra sig iordning för kalas. Mamma fyllde år igår och vi ska till henne och äta. Det blev god kyckling med klyftpotatis, och sedan åkte jag till Frödinge för att hämta morfar och mormor. De har precis flyttat till Frödala och vaaad mysigt de hade det där...Jag blir så glad för deras skull, det kom fram flera av de boende och pratade med mig när jag kom för att hämta dem. Det var så trevligt så!! Och mormor och morfar var pigga och tyckte det var trvligt att åka iväg lite, det är verkligen inte alltid de vill eller orkar det. Ja, det blev en trevlig eftermiddag med gott fika som lilla mamma bakat, innan det var dags att skjutsa tillbaka dem till Frödinge.

En lite busig brorsson vid namn Linus har givetvis förgyllt dagen med sina finurliga kommentarer m.m. Han är också en riktig vinnare i spel, han slog både farmor och Dick flera gånger. Hans kommentar -Jag vann igen!!, ha, ha... Han är härlig min lille Linus. Elina och Christoffer var också med, men Offe skulle iväg och spela handboll och Elina åkte efter och kollade. Ringde ett par timmar senare och sa att de vunnit och Offe gjorde 3 mål. GRATTIS!!
Nu blir det Stjärnor på is och lite räkor, ost o kex!


Ha en trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...