söndag 23 november 2008

Advents smyckning i Hildabo

Idag var det -3 grader så det var på med termobyxorna när vi skulle ut till stugan. Det var dags för den årliga adventssmyckningen i Hildabo. Ja, i stort sett varenda gran i skogen runt stugan ska lysa. I år hade mamma fått tre nya belysningar av oss i present, och visst blev det vackert... precis som vanligt. Emellanåt hann vi grilla lite korv och dricka varm choklad. Vi var full styrka, Dick, jag, Peder, Karin, Linus, mamma, Christoffer, sen kom Elina från dansen och sen dök moster Laila upp och sist dök även Nicke upp. Vi var samlade nästan alla, men vi saknade Johanna... snyft!! Så är det när man flyttar till Stockholm. Men hon ringde på kvällen och jag berättade om dagen, sen frågade hon -Mamma kan vi inte baka lussebullar nästa helg när jag kommer hem? Jag vet att advent och julen är något båda tjejerna ser fram emot, och då känns det lite vemodigt att missa vissa traditioner. Så visst får det bli lussebak mellan genrep och dansuppvisning nästa helg. Tog ett tag att tina upp efter en heldag ute, men vi hade en såå trevlig och mysig söndag. Det blev lite varm glögg när vi kom hem, och sedan fick det bli lövbiff till söndagsmiddag.

Tack o hej!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Vilken toppendag ni verkar ha haft det, mormor o morfar hade också hela huset fullt av slingor o pynt, jag är glad om jag får upp hälften, har ju hela släktens ögon på mig också ;)
Jo jag sliter lite denna vecka, men trivs ändå med det, popcorn o bägare finns, beställde dubbelt hem till oss denna termin...väntar på manus, men johanna sa hon kunde vänta till lördag med det...jagar också priser, känner mig sent ute med det...
Kram Ann-Sofie

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...