söndag 26 november 2017

Skratt, gråt, babbel och bubbel hela helgen!

Ja alla känslorna på en och samma gång kan man säga när vi Lantavänner träffas... Dessa vänner har jag kommit närmare än de flesta, trots att vi bara träffas några gånger om året, men vi har ju som sagt gjort samma resa tillsammans och delar så otroligt mycket... Sedan har vi ju så klart varit tillsammans väldigt intensivt just när vi varit på Lanta.. Anna, jag och Gunilla träffade jag mitt första år på Koh Lanta och vi fann varandra direkt, och vi har haft tät kontakt sedan dess. Christine kom med andra året och hon bor i Värmland så det är inte lika lätt för henne att ta sig till oss, men flera gånger har hon satt sig på ett flygplan och åkt till Jönköping och vidare hit, och förra året till Anna i Kisa, så är det om man vill träffa goda vänner, det finns liksom inga hinder :) Redan i fredags eftermiddag kom de och vi har haft en helt fantastisk helg tillsammans, mest bara varit, men också gjort några små utflykter för att jag vill ju visa upp vår lilla stad. :)
Vi började med en fika på Royal!
 Hem till Storgatan för babbel,bubbel och lite kex och ost!
Vad är en lantaträff utan Singha?
 Framåt kvällningen bjöd jag på en lite vegeteraisk buffé med pajer, tartateller, sallad, bröd .m.m
Tyvärr var Anna tvungen att lämna oss på lördagen för andra roligheter. Först blev det en utflykt ut till Långbröstle, så klart var vi tvungna att hälsa på där, och vi kom mitt i pepparkaksbaket :)
Därifrån direkt till Astrid Lingrens Näs som vi alltid brukar besöka, men aldrig förr har vi varit i Astrids barndomshem, där det var guidning för att just berätta om familjens jular. Anna som höll i guidningen gjorde det alldeles fantastiskt med sådan inlevelse så inte ett öga var torrt. Det kändes som Astrid var med oss och det var en sådan känsla när hon berättade om Astrids starkaste julaftonsminne 1913 och vi fick också lyssna till Astrids far Samuel August när han läser julevangeliet, lyssna på när Anna läste kärleksbrev som Samuel skrev till Hanna :)
Lunchen intog vi på Smak, ville ju så klart visa upp Vimmerbys bästa restaurang!
Lördagskvällen fortsatte vi hemma, där vi myste i soffan, åt och drack och hade det så bra som bara vi kan ha det. Det känns som vi alltid har känt varandra och vi pratar om allt mellan himmel och jord. Jag är så tacksam för denna vänskap och så roligt att få rå om dem i helgen.

Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...