fredag 10 november 2017

Temavecka vänskap, rörelse & hälsa!

Vilken vecka, vilken energi och arbetsglädje jag upplevt, trots att man blir väldigt trött av sådana här lite annorlunda veckor när inget är som vanligt och all logistik ska klaffa, men så här i efterhand är det värt allt. Vi på A-L skolan har återigen haft temavecka vänskap, som i år hade temat hälsa & rörelse. Varje år på hösten har vi en temavecka där elever från förskoleklass upp till år 6 i grupper går omkring på olika stationer och i år fokuserade vi först och främst som vanligt på vänskap då ett vänskapsband knyts mellan klasserna och år 6 får ta ett extra ansvar att ta hand om sin grupp på dryga 20 elever. I år har ett extra fokus legat på rörelse och hälsa, då de har lekt gamla lekar som Bro bro breja, haft dramalekar, samarbetsövningar, jenkadans och så ett pulspass som jag, och två kollegor till har ansvarat för, totalt 7 stationer har det gått till under hela veckan.
Idag hade vi avslutning på hela temaveckan i idrottshallen och då hade vi först förskoleklass till år 3 som körde vårt rörelsepass, sexorna visade ett bildspel från veckan och så dansade alla jenka, och efter lunch var det år 4-6 tur att ha avslutning med samma program. Vilket drag det var i idrottshallen på båda passen, så himla roligt att stå där på scenen och hålla i passet när både kollegor, rektor och elever gav järnet, det blev ett riktigt adrenalinpåslag :)
År 4-6 när de kollar in reportrarnas bildspel!
Ja, som sagt 16 pass har det blivit i veckan, och visst har det känts i kroppen, men tänk att få göra detta på arbetstid, så mycket arbetsglädje, rörelse och en träningsvärk som heter duga :) Det finns ingen värk som är så bra som just träningsvärk :) Så lyckost mig, och flera kollegor tyckte det var jätteroligt och ville att vi ska köra hälsofrämjande pass på skolan, inte mig emot för detta tycker jag är så roligt :) Heja Astrid Lindgrens skola, vilken fantastisk skola jag arbetar på

Kram och ha en mysig helg fina bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...