söndag 12 november 2017

Längtan blir stor ibland!

Nu är det grått och då menar jag mest ute, november är en rätt trist månad, enligt mig. Det blir lite bättre i december. Det är rätt lustigt hur fort man kan bli beroende av något. Denna dystra och mörka tid på året kände jag inte av innan jag åkte och jobbade i Thailand. Nu har det verkligen blivit påtagligt hur beroende jag är av ljus och värme. Det är en himla tur att jag har sambo, barn och barnbarn här hemma, för annars hade jag aldrig stått ut. Jag har ju bestämt mig för att vara hemma i minst 2 år, alla fall inte åka iväg och jobba och då får jag klara det, göra det bästa av situationen. Men det är inte fel att längta och tänka tillbaka på alla fina minnen. Då mår jag bättre av :) Något som också känns bra är att träffa mina sanukvänner som vet vad jag pratar och och har precis samma känsla. Jag hoppas verkligen att vi får till en träff snart igen för nu har jag behov av att träffa er fina vänner...❤️
2 år sedan!

När längtan blir för stor sätter jag mig och tittar på lite foton och tänker,
ta mig tillbaka till paradiset! 
Denna helg har vi för en gång skulle bara varit hemma, vi har t.ex. fått våra fönster putsade, vilket var väldigt välbehövligt. Nu var det nog inte den bästa dagen att putsa fönster, då det både regnade och snöade, men det kan i alla fall inte bli värre, nu ser vi ut alla fall :) 

Kram och fortsatt trevlig helg alla bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...