onsdag 15 november 2017

Givande dagar på läslyftsutbildning!

Jag är så otroligt glad och tacksam att jag fick mitt handledaruppdrag inom Läslyftet, dels för att det är så roligt att handleda, och min grupp på 12 kollegor är en positiv och diskussionsbenägen grupp och dessutom att jag får utbildningsdagar i Växjö som ingår i uppdraget :) Jag och mina andra läslyftskollegor har åter igen varit iväg på två sådana utbildningsdagar. Det är alltid så himla givande dagar och likadant var det denna gång. Vi får många bra föreläsningar både vad gäller ämnesdidaktik och om handledningsuppdraget. Vi har även basgruppsarbete där vi diskuterar och jobbar på att bl.a. ställa fördjupande frågor som i sin tur ska leda till bra kollegiala samtal i våra grupp :)
Vimmerbygänget laddade för första dagen på Växjö Universitet:)
 Spännande föreläsning om hur undervisningskultur blir en fortbildningskultur, och där vi måste ha elevens behov i fokus :)
Efter denna första dag blev vi bjudna på mat, men vad vi inte visste var att det var julbord :) Haha det var väl ingen som inte riktigt hade räknat med, men alla fall så var det gott, trots att det kändes lite väl tidigt, men det var ju trots allt sista träffen på terminen....och först av allt blev vi bjudna på glögg:)

Sedan gav vi oss av till Scandic för att checka in på våra rum :) Så lyxigt man kan ha det alltså. Vi tog som vanligt en sväng till shoppingcentrum Samarkand, alltid trevligt och så avslutade vi med ett glas vi på hotellet :)
Andra dagen innehöll flera bra föreläsningar om bl.a. Perspektiv på läs och skrivundervisning, och en jättebra föreläsning om translanguaging för nyanlända elevers kunskaps och språkutveckling :)
Redo för dag 2!
 Eva Bergh Nestlog
Gudrun Svensson!
Ja då var dessa två givande dagar till ända, och som sagt riktigt bra dagar, så vid hemkomst igår kväll var huvudet alldeles fullt av en massa ny kunskap och nya insikter...:) 

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...