fredag 17 november 2017

Nöjd med ny soffa!

Nu har vi redan kommit in i halva november och jag fattar ingenting, så fort det går... Visserligen märker jag det på kylan, vinterjackan har åkt fram och igår kunde jag inte ens cykla för det var så halt... För övrigt så så är det svårt att förstå att vi faktiskt närmar oss första advent, jul och hela balunsen :)

Här hemma har vi styrt en hel del i att tänka om med ommöblering  o.s.v. och när man väl börjar så medför det mer och mer och det har också fört med sig en hel del möbelköp :) Vi började med arbetsrummet, där vi köpte nytt skåp och nya hyllor. Vidare till gäst/lekrummet där vi köpte ny bäddsoffa och bord och hyllor byttes, nu väntar jag bara på nya tapeter där. Nu vidare har det blivit en ny soffa i vardagsrummet, som jag väntat, för det var egentligen det vi skulle ha gjort allra först... Men en ny soffa i vårt stora rum har inte varit det lättaste att få tag i, för vi ville inte ha en divan och vi kan inte ha en två- och tresoffa, vilket har medfört att vi har haft svårt att hitta någon bra och vardagsrummet är rätt stort, så inte lätt att få någon som fyller ut bra som sagt. Men vad händer då? Jo en stor riktigt snygg soffa läggs ut på Vimmerbys loppissida, och för en gång skull var jag först att visa intresse :) Vi åkte redan dagen efter och tittade på den och på kvällen hade vi bestämt oss och i måndags var Dick och hämtade den. Så himla nöjd jag är :)
Idag är det fredag och jag sitter här och bara myser i min ensamhet. Ikväll är en sådan där kväll som jag verkligen förstår hur mycket jag trivs i vår lägenhet. Jag är så nöjd, ljusen är tända, vinet upphällt och här sitter jag i vår nya sköna och fina soffa. Dick är och spelar och jag ser på Idol och bara njuter...

Kram på er fina bloggvänner
&
Happy Friday!

Njut av helgen och ha det så gott!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...