fredag 20 november 2015

Kalles lek och Lattjo!

I söndags var jag för andra gången på Kalles lek och Latjo som är ett lekland som startade i Vimmerby i juni förra året. Min före detta kollega Maria Carlsson och hennes Magnus Frodig är två kreativa och entreprenöriella Vimmerbybor och Kalles är ett av deras verk. Första gången vi var där med Timo var i somras och då var han lite feg, men nu när vi var där var han desto djärvare och bollhavet var verkligen en favorit :)
 

Det är så himla roligt att Maria och Magnus har satsat på detta. De har öppet varje dag hela året runt och jag tror minsann att det är välbesökt. Jag vet att de även satsar på lite annat som babysång, uthyrning till kalas, de har också en minigolfbana i 3D som man kan hyra till personalfester eller annat, så det finns många olika möjligheter ...:) En av Vimmerbys stoltheter och stora turistattraktioner som även vi Vimmerbybor kan utnyttja hela året om :)

Trevlig helg!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...