tisdag 26 februari 2013

Dagen då solen kikade fram!

Nu är jag igång och arbetar igen, full fart från första början:) Jag har varit trött, det blir man när man sätter igång så intensivt. Jag håller på att genomföra den sista delen på Nationella prov i svenska och det är den muntliga delen, där jag sitter med grupper om tre o tre och det ska genomföra en förberedd redogörelse om "En vän" och ett samtal utifrån ett stycket ur en skönlitterär bok som vi lyssnat på. Det är väldigt intressant men tidskrävande. Jag sitter bara och iakttar och bedömer utifrån en matris, och där sitter mina elever och diskuterar för fullt, de är så duktiga och det blir verkligen diskussioner:)

Men jag känner ett sting av vår i luften och idag har solen tittat fram och det är helt underbart:) Idag gick jag bara och njöt på skolgården när jag rastvaktade.... Jag njöt av ljuset som jag t.o.m fick kisa mot:) och jag njöt av värmen. Jag längtar verkligen efter vår nu och så klart är jag i full gång att surfa efter sommarens solresa:) Kanske blir det någonstans i Grekland månne☺... Och så klart har jag ju vår efterlängtade resa till New York att se fram emot:) Ljus och värme i sikte alltså.....

Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...