söndag 24 juli 2011

SORGENS HELG!!!

Sorgens helg må jag säga, grymma värld hur får allt elände hända???? Jag lider något fruktansvärt med våra grannar i Norge, vilken tragedi och detta har EN besatt sjuk människa orsakat....:( 92 personer har mist livet, rena avrättningen av en person som har erkänt och ansett att detta var nödvändigt...:( Mina tankar går till de drabbade och förstås hela Norge. Jag är lamslagen och helt i chock!!!!!!!

Världen stannar alltid en lite stund när dessa terrordåd drabbar oss, förra året drabbades ju Stockholm, bara turen att han misslyckades. Vi har ju Johanna o Nicke i huvudstaden och det är klart att man ofta oroas. Nicke är här hemma i Småland nu men Johanna är kvar och jobbar så han har sagt till henne att hålla sig ifrån de stora och kända byggnaderna i staden....:(

Den andra stora tragedin har drabbat musiken... Nu är ju jag en allätare när det gäller musik och hittar sällan några riktiga favoriter.... MEN jag har faktiskt några och en är soulsångaren Amy Winhouse blott 27 år gammal som hittades igår död i sin lägenhet..:(. Åhhh det gör ont i hjärtat, varför dessa droger???? Amy har en röst av dess like, denna hesa, starka rösten går rakt in i hjärtat och håren reser sig på mig när jag lyssnar på henne.... Idag har jag lyssnat på i stort sett alla klipp jag hittat med henne på You tube....

Tyvärr kom hon snabbt in i drogträsket och man har länge hoppats på att hon ska hitta därifrån så hon kunde göra comeback, vilket var tänkt, men drogerna hann ta hennes liv....:( Hon hade under resten av året ställt in alla sina konserter p.g.a. av sitt missbruk, varit på rehab så sent som i juni. Och som sagt igår hittades hon i sin lägenhet i London och dödsförklarades på stället, troligtvis av en överdos............... R.I.P AMY!!!!!



Som sagt sorgens helg kära bloggvänner!!!




KRAMAR från Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...