lördag 23 juli 2011

Utflykter!!

Nu har vi varit hemma i den svneska sommaren ett par dagar och allt är sig likt... Skulle faktiskt kunna tillbringa flera veckor av mitt sommarlov utomlands...:) Men, men hemma finns alla vänner som man faktiskt också vill umgås med lite extra på ledgheten... Igår kväll träffade jag några av mina gamla klassisar från grundskolan, fick liksom lite mersmak av klassfesten vi hade i maj. Så vi var några tjejer som var och åt på Kina av den goda buffén och sedan fortsatte vi kvällen nere på statts veranda och där träffade vi några grabbar från klassern som vi slöt upp med, oj vad roligt vi hade☺☺☺.... Usch vad hemsk det som drabbat våra kära grannar. Vi tfäffade många norskar på Kreta och tänker på vad de fick uppleva när de kom hem...:( Värst av allt är väl att denna sjuka man riktat sig till dessa unga engagerade ungdomar som värnar om demokratin, alltså över 90 personen brytalt mördade..... Hu vilken värld vi lever i.......


Jag lovade ju som sagt lite mer bilder och nedan kommer några från de få utflykterna vi gjorde. Först var vi inne i den vackra staden Chania och strosade en dag. Det är alltid lika härligt att gå där och spatesera i de små gränderna och nere vid havet för att njuta av de gamla fina byggnaderna. Så måste vi ju alltid besöka den grekiska saluhallen med allt vad det tillhör...

Sedan tog vi en dag och besökte familjen Manoslakis vinodling, där vi fick en genomgång av deras vintillverkning, samt provsmakning av deras viner. Det var himla mysigt men som sagt lite jobbigt är det ju när det är dryga 40 grader så helst av allt längtar man bara hem till stranden...

Saluhallen i Chania!




Åh alla mysiga små gränder!!














Denna snygging stötte jag också på hihi...
En av döttrarna berättar om familjen Manorakis vintillverkning....









Vinprovning!


Ha en skön helg kära bloggläsare!!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...