måndag 25 juli 2011

Morgonpromenaderna!!

När Dick och jag åker på vår sommarsemester till Kreta tar vi verkligen dagen som den kommer, "ni är riktiga latmaskar" sa en kollega till mig...:) Ja, det stämmer faktiskt rätt bra, vi gör bara det som behagar oss och njuter och slappar, samlar ny energi helt enkelt. Nu var det ju extra varmt i år så man orkade i och för sig inte ta sig för så mycket. Men jag har både tomglott och dinglat med benen (min läxa), så har jag hunnit läsa en hög med pocket...:)

Men faktiskt har vi för vana att alltid gå en morgonpromenad, oftast också en strandpromenad och så blev det rätt många simturer i poolen..:). Våra morgonpromenader gillar jag verkligen☺, för vi hittar lite roliga små vägar uppåt bergen och vips så är man rätt ute på landet och får bl.a. se den fantastiska utsikten och det mer lantliga Kreta, den bakom turistfasaden... odlingarna, djuren, de skrangliga små byggnaderna, allt är liksom så enkelt och primitivt... Vad sägs om de knallröda vattenledningarna omkring odlingarna!!!!!... Och inte behövs det någor växthus till tomatplantorna hihi...


Hittade faktsikt för första gången en sopstation...
Det kan lika gärna se ut så här...




En övergiven restaurang...


Ja det var lite Kreta igen, LÄNGTAR dit igen....:) Men idag blev det i alla fall lite sol på min balkong, första sedan vi kom hem så det kändes härligt trots att det var lite kalla vindar ibland... Imorgon åker jag och Elina till Öland ett par dagar, hon har nämligen en veckas semester, den första i hela hennes liv, härligt!!!!! Vi har en stuga i Haga park, men eftersom vädret inte har tänkt att hålla i sig så värst länge så är vi inte hela veckan. Dick har en spelning i Kalmar på onsdag så jag får väl passa på att se den i alla fall, hoppas vi slipper regn då...


KRAMAR MARIE!!!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...