tisdag 19 maj 2009

Kolmilan Margit tänd!

Idag har vi tänt årets kolmila i Hörestadhult. Det var födelsedagsbarnet Emir som fick äran att tända. Ikväll samlas vi alla igen för att övernatta och ha koll på milan. Föräldrar är välkomna att stanna på lite grillning, sedan får de åka hem. Så just nu håller jag på att packa MASSOR av kläder, för jag vill inte frysa. Jag hartänkt att sova i min badenbande, vi får se om jag överlever. Är ju heller inte bra från min förkylning, så får se om det späds på.





Klass 6 på Astrid Lindgrens skolan!!
Om jag överlever natten skriver jag vidare vad som händer. Tänker lite extra på min före detta kollega Christina som säkert skulle vilja vara med ikväll, hi, hi.
Kram på er alla"


2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Det låter ruskigt kallt att sova ute!!! Det var ju frost 2 nätter sedan ;) Men lycka till, låter ändå urmysigt, jag älskade kolmila när jag var i den åldern som dina elever!
Ha en härlig kväll!

KRAMAR Ann-Sofie

Christina sa...

Hej Marie! Vilka fantastiska bilder! Hoppas att ni har haft det bra och att det inte var alltför kallt för er, för 3 år sedan var det ju hela 2 grader på morgonen. Tycker om att njuta av bilderna men sen räcker det med kolmila för min del.... Ha det bra, ses den 10:onde

Kram Christina

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...