onsdag 20 maj 2009

JAG ÖVERLEVDE!!!!!

Grillning med föräldrar och syskon inledde kvällen i Hörestadhult!!





Senare när mörkret började innfinna sig satt vi och myste runt vår lägereld.



Ja, tro det om ni vill men jag överlevde en natt ute i det fria i maj månad. Jag kan inte säga att jag sov för vi hade hela tiden elever som satt uppe vid elden. Ett tiotal la sig inte överhuvudtaget, och jag låg nerbäddad i sovsäck i min baden baden och vilade och vilade med jag tror inte ens att microsömnen infann sig. Men jag frös inte ett enda dugg och jag hade inte ens tagit på mig termobyxa eller vinterjacka. När klockan började närma sig tre var det många som hade sovit ett par timmar och gjorde de andra sällskap vid elden. Kl. 04.20 var övervägande av dem uppe, då ville jag bara skrika att de skulle gå och lägga sig, men, men en gång är det övernattning i Hörestadhult och den ska förstås inte sovas bort. Det värsta är att det var min första men säkert inte sista..... Eller lite trevligt var det allt. Eleverna är riktigt trevliga Vi hade en jättejätte bra kväll igår med grilling och tipspromenad med föräldrar och syskon. Och eleverna i år 6 skötte sig exemplariskt, trots att de inte sov!!



Frukost kl. 6.00


När jag kom hem 8.oo slängde jag mig i duschen, tog en tallrik fil och la mig sedan i min underbara säng... Så gott det var och jag somnade BUMS och sov till 14.00. Känner dock mig fortfarande slö och hängig men så ska det väl vara. Nu in med alla illaluktande kläder i tvättmaskinen och sedan ska jag frossa på en kopp bryggkaffe. Blev kokkaffe över elden igår...


See you!!
Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...