fredag 15 maj 2009

Förkylning och elände i veckan...

Förkylningen har slagit till denna vecka. I måndags skulle jag vara duktig och träna, vilket jag inte gjort på flera veckor, ja vad händer, jag får jätteont i halsen efteråt. Dagen efter har jag fruktansvärt ont i halsen och dagen efter det (onsdag) genomförkyld. Och så skulle vi med eleverna till Hörestadhult på torsdagen... vaknade helt genomtäppt och trött i kroppen. Har jag feber (som jag aldrig har) så är jag hemma tänkte jag, men icke så det var bara att palla sig iväg. Cykelturen dit och hem var en pina, mina ben värkte och jag fick hjärtklappning, men där var det jätteskönt och trevligt. Våra elever förberdde till vår övernattning på tisdag, och då ska kolmilan tändas...

Idag fredag är jag fortfarande rätt förkyld men känner mig lite piggare i kroppen och knoppen. Jag känner mig väldigt lättad också, för idag gjorde jag mina sista utvecklingssamtal, JIPPIE!!! Eftemiddagen gjorde jag på stan, för att köpa diverse presenter, konfirmation, student, 18-års, till nyfödd , 40-års o.s.v. PUH!!! Imorgon blir det konfirmation i Vimmerby kyrka och 40-års fest i Storebro...

Jag har lidit med Johanna denna vecka som kämpar och sliter med sin dans och vill vidare i dansen. När ens dotter ringer och är besviken för att hon inte kommit vidare efter första audition till Danshögskolan så blir jag så ledsen att det gör ont i mig. Jag vet hur MYCKET hon vill detta och jag stödjer henne verkligen och nu är det bara att ta nya tag. Inte stjälpas av detta Johanna. Du kan jag vet, man kan inte vara på topp jämt, och man har dagar när inte allt fungerar. Jag älskar mina döttrar och de finns alltid i mina tankar. Puss på er!!

HA EN TREVLIG FREDAGSKVÄLL.
KRAMAR MARIE!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...