tisdag 12 december 2017

En hög växel är i!

Nu är det en hög växel i både på jobbet och på helgerna. I fredags kunde jag inte låta bli att åka ner en sväng till Hulingen, dels för att det är så roligt och ett sådant drag, men också för att träffa Lena från Öland....:) Jag drog med mig Mia och vi tog lokalbussen dit, en bra idé från Mia tycker jag, så slapp ju någon av oss köra. Vi började med middag och ett glas vin här hemma och sedan begav vi oss till Hultsfred... Väl nere hann vi träffa grabbarna i logen en stund och vi fick oss varsin öl...
 Sedan var det dags för grabbarna/gubbarna :) att inta scenen. En blandning av Wild Rover och Satorlåtar, samt olika klassiker från artister som spelat i Hultsfred någon gång :)
Så himla roligt vi hade det. Vi rockade loss ordentlig och det var ännu mera drag än helgen innan. Efteråt blev det lite mer fest i logen:)
Dagen efter var vi lite slitna, men det var det värt. :) Mia och jag tog en sväng till loppisen på Folkhögskolan och sedan tog vi en lunch på Smak. Resten av eftermiddagen hade jag sällskap av min favoritkille. Dick hade återigen en spelkväll på Hulingen.

Det blev en tidig kväll i säng då jag skulle upp tidigt för en färd till Ullared i söndags med Elina, Andrea och Mia. Det var väl inte bästa vädret att köra i precis, stora snöflingor mot vindrutan mest hela vägen dit. Men väl där inne gick allt bra, och som sagt det är aldrig några problem att fylla en korg och jag som bara skulle ha lite julklappar..:)
Proppfullt i bilen hem!
Halv tio var vi hemma, så jag var väl inte jättepigg i måndags morse måste jag erkänna. Men det var bara att bita ihop, genrep inför lucian och 23 elever i datasalen stod på programmet. Det gick rätt bra, men väl hemma somnade jag tvärt i soffan :) 

Ikväll har vi haft lucia för föräldrar, syskon och släktingar och matsalen var full till bredden. Våra elever levererade på bästa sätt, så himla duktiga, vilket program och vilka elever .:) Imorgon bitti är det dags att lussa för skolans elever och lärare och på eftermiddagen har vi avslut på modulens läslyft. Sedan kommer jag nog koppla av och lägga i en lägre växel den sista veckan, för jag tror att jag lagt i en extra de senaste veckorna. Jag gillar alla fall mitt jobb, den ena dagen är aldrig den andra lik och jag får tillbaka så mycket av mina elever..:) Men visst ska det bli skönt med jullov! 

Trevlig lucia på er fina bloggläsare!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...