fredag 3 februari 2017

Vattenfallet!

Jag kan inte fatta det, men nu har jag varit 1 månad i paradiset.... Och jag hinner verkligen inte skriva om allt jag upplever, varje dag är en upplevelse och ett äventyr. :) Tiden bara försvinner och denna vecka har varit helt galen. Jag har haft 4 elever som har slutat hos mig, vilket innebär 4 utskrivningssamtal, 4 skriftliga omdömen och 4 tal och inte nog med det, 4 nya elever ska börja så jag har även haft 4 inskrivningssamtal.  Så nästa vecka blir det en ny grupp med 4 nya och 8 gamla elever.  Imorgon har vi dessutom studiedag så en dag försvann denna vecka. 

Men alla fall tänkte berätta om föra helgen då vi var några kollegor som begav sig till vattenfallet. jag har aldrig tidigare varit där då det aldrig brukar finnas vatten i januari, men i år när det regnat så mycket fanns det fortfarande så då tycket jag att et var på tiden med ett besök dit. Jag åkte med Sylvia och så var vi ett gäng till.

 
En slinga på nästan 3 km mitt i regnskogen bland ormar och andra otäcka djur :) som tur var såg jag ingen orm, men dock en varan som kom simmande i vattnet. Väl framme vid vattenfallet så tog vi ett härligt uppfriskande bad. En riktigt härlig upplevelse måste jag säga. Och efter besöket åkte vi till närmaste strand som heter Klong Jark, en sådan där underbar strand till:)


En underbar dag och en ny upplevelse :) Sylvia och jag fortsatte till Long beach där vi hann se solnedgången och tog en Mai tai, vidare till min balkong för ett glas vi och vi avslutade källen inne på Kinamarknaden....
Pop kan ma!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...